Join Sekarang!!!

Sunday, October 25, 2009

Setapak Melangkah Ke hadapan

Salam,
JOM SAMBUNG CERITA SEMALAM?!..Ramai di antara kita menganggap rezeki datang bergolek dengan hanya melabur di dalam bengkel-bengkel keusahawanan dan selepas itu boleh berpeluk tubuh menunggu duit masuk ke akaun.
Saya cuba bertanya dan mengkaji kehidupan saya sendiri. Selama ini, segala yang apa kita capai adalah dengan usaha dan ketekunan. Jarang benar berlaku dalam hidup saya sesuatu datang bergolek. Tak tahulah saya kalau orang lain ada yang macam tu. Jadi, untuk berjaya dalam dunia internet ini kita juga sepatutnya melakukan perkara yang sama.
Saya sekarang faham kata-kata kebanyakkan speaker workshop-workshop usahawan sebegini. Bukannya dengan menyertai bengkel Jutawan kita akan terus menjadi Jutawan, tetapi usaha dan kerja keras kita tanpa rasa mengalah itulah yang bakal menjanjikan pulangan kepada kita.
Bagi saya, bengkel seperti ini cukup bagus kerana segala informasi yang terselindung mampu kita perolehi secara terus dari mereka yang dah berjaya. Saya tabik habis pada Jutawan kita Irfan Khairi kerana segala maklumat yang amat berguna.
Apa yang paling berharga dari kata-kata beliau ialah, kita tidak seharusnya gelojoh dalam mencapai cita-cita. Itu adalah pemahaman saya dari kata-kata beliau. Segala yang disampaikan adalah benar kerana sebelum ini, saya banyak mengkaji dengan iklan-iklan promosi di internet yang banyak menjanjikan impian yang manis sekali. Hakikatnya kita terpedaya dan kesudahannya wang yang dilaburkan untuk membeli produk-produk yang digelar mesin penjana wang ini tidak berfungsi.
Bersabarlah kawan-kawan yang dahagakan kejayaan...Kejayaan itu adalah milik kita SEKIRANYA kita berusaha ke arahnya. Putus asa? jangan risau, bacalah buku-buku seperti MENTOR JUTAWAN (bukannya nak promote lelebih) kerana, ilmu dan bahan bacaan ini akan mampu menaikkan semangat kita untuk berjaya.
Ada yang terlibat dengan program seperti ini kecewa di pertengahan jalan disebabkan masalah sukar mengadaptasi teknologi untuk mencipta laman-laman web yang mampu dijual. Kesannya, segala yang telah dilabur dibiarkan berkubur. Macam yang saya cakap, carilah ilmu bagi menaikkan semangat kita untuk terus berjuang.
Saya seringkali merasa berputus asa dengan kekangan-kekangan dalam menceburi bidang ini. Antara contohnya, masalah dengan kelajuan internet yang amat mengecewakan membuat kita menghabiskan banyak masa menunggu untuk memuat turun sesuatu dari laman web. Tapi tiap kali merasakan begini, saya cepat2 mencari bahan bacaan yang paling saya rasa berkesan untuk diri saya ialah kata-kata dari Mentor Jutawan kita Mr Billi Lim...apa yang dikatanya mampu menaikkan semangat saya.
ALHAMDULILLAH...Langkah PERTAMA saya dah mulakan...POST MY BLOG!(ikut pesanan MENTOR JUTAWAN semasa bengkel)..
OK...cukuplah untuk hari ini, kita sambung lagi ESOK..insyaAllah..

1 comment: