Join Sekarang!!!

Sunday, October 25, 2009

Usaha ke arah cita-cita JUTAWAN

Assalamualaikum dan salam sejahtera!
JUTAWAN!!!!!!Semua teruja dengan gelaran ini. Tetapi, bagaimanakah seorang JUTAWAN itu sendiri sebenarnya? Adakah tahap tersebut dicapai dalam masa sehari? sebulan? setahun? atau seabad?
Saya sendiri menginginkan gelaran tersebut alkisahnya...Jadi bermula dari cita-cita inilah saya mengkaji, apakah cara-cara seorang JUTAWAN mencapai gelaran tersebut.
Petang tadi saya berbual dengan seorang peserta yang mengikuti bengkel usahawan internet. Banyak yang saya tanya dan banyak yang saya pelajari dari beliau. Bukannya ilmu membuat website yang baik yang saya cari. Bukannya ilmu memulakan perniagaan internet. Tetapi ilmu tentang sikap dan peribadi seseorang yang bercita-cita menjadi seorang JUTAWAN.
Setelah habis menemubual peserta tersebut, dan dalam pada masa yang sama, saya juga sempat bertanyakan tentang rakan-rakan peserta yang lain yang turut serta dalam tersebut. Dari segala percakapan dan informasi dari beliau, saya dapat satu kekuatan untuk saya terus menerokai LANGKAH-LANGKAH JUTAWAN INI!!!
Beliau bukanlah Jutawan dan malahan beliau tidak langsung mempunyai produk untuk diniagakan. Jadi apakah tujuan beliau mengikuti bengkel tersebut? Dan sebahagian dari peserta lain menurut beliau, tidak begitu jelas pun dengan teknologi internet.
Kita bertanya, kemanakah perginya peserta-peserta yang lepas yang telah mengikuti bengkel-bengkel usahawan yang BAKAL melahirkan JUTAWAN INTERNET INI?
Kemanakah mereka semua? Adakah mereka masih aktif melakukan aktiviti perniagaan internet demi mencapai cita-cita JUTAWAN mereka?
Saya tidaklah mempunyai perincian yang tepat mengenai peratusan mereka. Namun, dari pemerhatian saya, 70% dari peserta ini berkubur dengan hasrat mereka.
...CUKUP UNTUK JAM INI DULU...SAYA AKAN SAMBUNG CERITA SETERUSNYA ESOK HARI...

No comments:

Post a Comment